Reading is stupid, TV rules!

Jag älskar serier som ni kanske vet. Älskar att hitta en ny serie, plöja den under några frenetiska dygn och längta efter nästa säsong/sörja dess slut. Det är en fantastisk kärlekshistoria och nu när man är föräldraledig kan man ju titta på lite allt möjligt den där gyllene timmen när barnet sover lunch. Men, man kan ju inte titta på hur många som helst så nu har jag gallrat lite. De här serierna tittar jag på för tillfället:

Girls

Lovande säsong. Älskade Iowa-vistelsen, Marnies sångkarriär och varenda scen med Shoshanna.

Togetherness

Himla fin och smårolig serie om att vara snart medelålders, försöka hitta sin plats i livet och försöka hålla gnistan kvar när kidsen kommit: med andra ord mitt liv.

New Girl

Jess är ju den tristaste karaktären nuförtiden. Älskar Nick Miller och Winston dock, vill gifta mig med de där två.

Parks and recreation

Sista säsongen ju. Konstig säsong men jag ÄLSKAR den såklart.

Modern Family

Börjar tappa intresset lite nu.

Big Bang Theory

Min tittatillsammansmedsambo-serie. Småkul men bara när Amy Farrah Fowler är med.

Bubblare:

House of Cards

För att nya säsongen börjar ju snart. Woho, Frank for president!

The Walking Dead

Tittar bara pliktskyldigt. Tusan vad tråkig den här serien har blivit. Samma sak varje vecka, skittråkiga karaktärer och löjliga storylines. Varför tittar jag kan man ju fråga sig då? Jo, därför att Daryl är med. Om han kolar vippen är vi finito walking dead och jag.

 

Åh jag inser att jag bara kan hålla uppe det här tittandet en liten tid till. Föräldraledigheten börjar lida mot sitt slut och snart kommer jag inte kunna underhålla det här. Vad tusan gör jag då? Följer EN serie? *hej dagens i-landsproblem*

4c05b-reading2bis2bstupid2btv2brules

3 thoughts on “Reading is stupid, TV rules!

  1. Gillar starkt listan och serier överhuvudtaget OCH bloggen din! Men du, ta och bryt med Walking Dead och tanka hem Shameless istället, kan inte lobba för denna pärla nog. Underbara karaktärer, fantastisk humor (och drama) utan att vara sitcom-kort och inte alls tillrättalagt. Min egen snuttefilt när livet känts fattigt.

    Hej svej!

  2. Ungefär sådär ser min lista också ut. Och jag håller med dig om Walking dead. Jag älskade den från början, men nu har jag kommit på att jag mest sitter och slösurfar när vi tittar på det… och att jag hellre ser annat. Har du sett serien Marry Me förresten? Jag kollade hela säsongen för några dagar sedan! Jag gillade den! 🙂 Undrar också hur sjutton jag ska göra när jag börjar jobba… Hur ska man hinna titta på allt bra? Det görs för många bra serier! Fler timmar på dygnet skulle sitta fint!

Kommentera

