Lucka 8; En bild från i år som bäst beskriver din vardag

IMG_0386

Det här är väl en rätt talande bild för hur det här året har spenderats för min del. 2014 har varit ett år där det mesta har kretsat kring barnen och eftersom jag har varit föräldraledig hela året har det här varit min vardag. Så här fridfullt och lugnt som det är på bilden är det inte nuförtiden då Elsie (som ju var pytte på bilden och mest ville bara ligga och amma!) nu är mobil och kräver koll hela tiden men på det stora hela har det mest sett ut så här. Underhållandes ett eller bägge barnen, läsa lite böcker, leka med dem. När jag var ledig med Vilgot fick jag alltid dåligt samvete över det faktum att jag inte längtade tillbaka till arbetet. Folk frågade hela tiden om det inte skulle vara skönt att börja jobba och om jag inte kröp på väggarna snart. Och visst, ibland kan jag ju längta efter att jobba, och ja, ibland blir man lite skogstokig av att bara hänga med kidsen men det var ju främst så  himla roligt att vara hemma med honom! Så nu med Elsie har jag verkligen bara försökt att njuta och släppt det där med det dåliga samvetet, då detta kan mycket väl vara sista föräldraledigheten för min del. Eftersom min sambo pluggar har han haft ett rätt flexibelt schema så vi har kunnat vara hemma mycket båda två med barnen och jag har velat ta större delen av föräldraledigheten så att min sambo kan plugga klart. För oss har det funkat hur bra som helst och den enda negativa grejen är ju pengarna. JISSES vad panka vi har blivit på det här! Det är klart det svider rätt rejält när sparkassan töms helt vid ett tandläkarbesök eller man kan titta längtande på instagrambilder på semestrar och fina kläder. Men, fuck it. Den här tiden med ungarna kommer aldrig tillbaka och vi har gott om tid att tjäna pengar. Det här är den bästa vardagen jag skulle kunna tänka mig att ha just nu.

Detta var lucka åtta i Emily Dahls julkalender!

Kommentera

