Lucka 4; En bild du tog när du kände dig sorgsen

IMG_5648

 

Hittade en bild från i somras när jag lämnade familjen en liten stund för att gå ut och ta en kaffe. Vi var nere i Småland vilket vi hade varit i stort sett hela sommaren. Vi fick uppleva lyxen av att både jag och M kunde vara föräldralediga och vi hade helt enkelt en helt ledig och fri sommar. Inga större planer eller förpliktelser utan vi kunde bara hänga med kidsen nere i Småland hela långa sommaren.

När bilden togs började sommaren lida mot sitt slut och jag började få lite ångest och även känna mig smådeprimerad över att lämna Småland, våra familjer och vänner för att åka upp till Sthlm igen. Jag älskar Sthlm som stad, men hemma känns det tyvärr inte. Jag saknar familjen för mycket, och jag vill att barnen ska ha det nära till sina mor-och farföräldrar och inte 5 timmars bilväg enkel resa som det är nu. Men, vi är kvar så länge vi måste. M:s utbildning är snart klar och då kan vi äntligen flytta hem till skogen. Men där i somras, när jag tog bilden kändes det som ljusår bort vilket gjorde mig lite sorgsen.

 

Detta var lucka 4 i Emily Dahls julkalender.

Kommentera

