Lucka 2; En bild på något gott du ätit i år

IMG_1384

Den här bilden på världens godaste pekannötspaj illustrerar rätt väl hur mitt ätande har sett ut det här året. Lustfyllt, sockrigt och utan några skuldkänslor eller restriktioner. Jag älskar det! Under första halvan av året helammade jag fortfarande och åt i stort sett hela tiden. Jag åt ofta och mycket, allt från de sötaste kakorna till att bli helt galet sugen på smörgåstårta mitt i natten.

Nån gång under hösten bestämde sig Elsie för att rata mjölken men mina matvanor höll i sig vilket har varit rätt trevligt ändå måste jag säga. Men nu har jag väl landat i en lite mer normal kosthållning, det vill säga jag går inte upp och äter leverpastejmackor på natten eller köper en påse lösgodis när Ica öppnar på morgonen. Jag äter hyfsat nyttig mat men unnar mig när jag känner för det. Dieter går helt bort i det här hushållet och jag har inte vägt mig på flera månader.

Så otroligt skönt. 2015 hoppas jag dock kunna äta ännu mer vegetariskt än vad jag gjort det här året. Bästa grejen för hälsan och samvetet! Synd bara att jag inte gillar linser, bönor eller tofu: jag kommer bli världens sämsta vegetarian.

Detta var lucka två i Emily Dahls bloggkalender!

One thought on “Lucka 2; En bild på något gott du ätit i år

Kommentera

