Tv-tips: The Affair

Jag följer ju orimligt många tv-serier nuförtiden och tänkte därmed dela med mig av ett litet tips som inte har fått så himla stor uppmärksamhet här i Sverige tror jag inte, nämligen The Affair. Den är gjord av skaparna bakom In Treatment (åh vad jag älskade den serien) och vars fokus är då, just en otrohetsaffär och vilka konsekvenser denna för med sig för alla inblandade.

Serien börjar med att den gifte författaren Noah åker med sin fru och fyra barn för att bo hos de rika svärföräldrarna i Hamptons över sommaren. Där träffar han den gifta servitrisen Alison som bearbetar en stor sorg och hipp som happ blir de betuttade  i varandra. Detta låter klyschigt och är det också ibland men döm inte ut den än! Det som gör den här serien lite speciell är att i varje avsnitt får man se händelserna först från Noahs perspektiv och sen från Allisons. En manlig och en kvinnlig blick på de händelser som sker. Vid deras första möte till exempel när Allison är servitris och ska betjäna Noah och hans familj är det en stor skillnad på hur detta utspelar sig beroende på vems perspektiv det är. I Noahs är Allison väldigt sensuell, har kort kjol och är den som initierar kontakten mellan de två medan när Allison berättar är kjollängden längre, håret uppsatt i svans och det är Noah som är den offensiva. Jag gillar det här greppet väldigt mycket, det påminner lite om Gone Girl som lyckades utmärkt med det här i boken (filmen ;not so much), att man inte riktigt kan lita på berättaren. Vem berättar sanningen?

Den här serien är inte nåt av det bästa jag sett kanske men den är fängslande och väldigt underhållande så jag måste ändå tipsa om den. Man vill se mer, man vill veta hur det kommer sluta och sen (BONUS!) är Joshua Jackson med som Allisons make och om det är nån mer här som var Pacey-frälst när det begav sig är det bara att gratulera.

Hej Pacey. ❤

Kommentera

