Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma

Japp, jag hakar på Emily Dahls roliga bloggkalender i år igen. Om man vill se hur det såg ut förra året kan man titta under min kategori julkalender. Den här gången är temat året som gått och man kan vara med både via blogg eller instagram. Jag kommer nog enbart att köra via bloggen och försöka använda mig av kort jag tagit med systemkameran. Dels får jag då gå igenom årets bilder (det blev en del) och dels får jag skriva lite extra på bloggen vilket alltid är roligt.

Vilken dag kommer jag aldrig glömma från 2014 då? Det blev inte så svårt att välja vilken dag. Det var en dag för snart ett år sen, den 4:januari när jag födde mitt andra barn, min lilla dotter Elsie. Hon var beräknad till den 30 december och vi var alla nyfikna på om hon tänkte behaga komma ut 2013 eller 2014. Mina svärisar var uppe och bodde här i över en vecka från Småland och var standby-barnvakter till Vilgot och ja, dagarna gick men ingen liten bebis ville komma ut vilket kändes rätt stressigt och TUNGT framförallt. Så fem dagar över tiden, efter flera dagar med förvärkar låg jag en tidig morgon och lyssnade på Filip och Fredriks podd och då äntligen gick vattnet och jag fann mig helt plötsligt i en vattensäng här hemma.

I rasande fart kom hon till slut vår lilla dotter, lite försenad men ack så efterlängtad. En helt perfekt liten bebis.

IMG_9816

Här är hon kanske tjugo minuter gammal, helt rosa och ganska hungrig. Idag är hon snart 11 månader, fortfarande rosa och äter typ allting man ger henne. Finaste lilla unge.

Här finns Emily Dahls kalender och instruktioner om man vill vara med!

Kommentera

