Inspirerande.

I de bloggar jag läser händer det så himla mycket grejer just nu. Inspirerande och stora grejer. Sandra gör succé med hennes bok, Moa och Matildas podcast är hur bra som helst och de har startat ett företag, Madeleine har öppnat en så himla fin affär i Kalmar och Clara släpper både en inspirerande barnbok samt medverkar i De obekväma, ett program som jag och min sambo inte kunnat sluta prata om sen vi såg det. Vi vill också leva så ju men mer om det en annan gång.

Dessa bloggare är så otroligt inspirerande och jag blir både peppad och lite stressad samtidigt av det.

Just nu är jag föräldraledig för andra gången. Jag läser i tidningar och på andra ställen om kvinnor som under sin föräldraledighet hittat sin nisch, startat företag eller skrivit böcker för den delen. Otroligt driftigt. Under min första ledighet med V gjorde jag ingenting förutom att just vara mamma vilket var nog med jobb. V sov ju nästan aldrig om dagarna så det fanns helt enkelt ingen tid för något annat. Nu med E hade jag en annan ambition, jag skrev in mig på en skrivkurs och tänkte att nu, nu hade jag ju tid att skriva!E sov ju om dagarna och jag hade ju all tid i världen! Nja. Jag läste kursen i 2 månader och den var väldigt bra och jag började skriva en del men insåg rätt snabbt att jag aldrig skulle kunna hålla uppe den studietakten som krävdes för att det skulle bli nåt bra av det hela. Så nu sitter jag här. Förmodligen kommer jag ju inte vara föräldraledig något mer efter den här gången men jag tänker inte stressa upp mig över vad jag hade kunnat göra utan istället njuta och vara tacksam över att jag faktiskt kan hänga med min lilla bebis istället. Jag får helt enkelt inse att jag inte är så pass driftig som de där mammorna som startar företag och skriver romaner när deras bebisar sover. När min bebis sover sover jag med, alternativt duschar eller tittar på TV.

Jag får fortsätta bli inspirerad av grymma bloggare tills jag hittar min grej, det jag brinner för och vill lägga energi och min dyrbara tid på. Fram tills dess ska jag sniffa bebisnacke och hänga med världens härligaste lilla 2-åring, det andra löser sig i slutändan.

 

2 thoughts on “Inspirerande.

  1. Hej vännen. Hoppas allt är bra med er. Angående din ångest kan jag inte förstå den här påtvingade driftifheten. Fast jag har ju också fallit för den med en påbörjad roman på mitt skrivbord 🙂 Samtidigt är det precis som att nischen blir en självuppfyllelse i sig. Precis som att det inte räcker att finnas där och vara en fantastisk partner/mamma/vän. Förmodligen är det just relationerna man ser tillbaka på med ett leende på läpparna när man ligger där på den yttersta dagen. Keep on rockin’ babe! Puss

  2. Gud, så kan jag känna angående bara livet i allmänhet. Speciellt om det är någon som är yngre som är sådär toppenframgångsrik och driftig. Sen kommer jag på att jag vill ju egentligen inte alls typ starta mitt egna företag, eller nåt. Jag vill jobba så lite som möjligt och vara ledig så mycket som möjligt. Jag vill vara anställd, för jag älskar den tryggheten. Jag har scenskräck och hatar att prata inför folk, så jag vill inte stå på nån scen och hålla nåt föredrag. Men jag kan ändå drömma om hur fantastiskt livet skulle vara om jag gjorde det. Om stod i ramljuset liksom. Även fast jag vet att det inte alls är vad jag vill. Åh, vad trött jag blir på mig själv.
    Jag tycker du är så himla lyckligt lottad och har hunnit massor i livet som har två finfina barn, det är något jag kan drömma om.

Kommentera

