april april.

IMG_0504
Jag ser att senaste gången jag var här inne och skrev var den 1:a april. Snart en hel månad sen med andra ord, vart har jag hållit hus kanske ni undrar? April har varit rätt jobbig faktiskt, väldigt lite sömn och mycket trots och slitiga dagar. Sambon åkte iväg på kryssning över natten (skolgrej) vilket jag försökte unna honom men när man inte ens kan minnas senaste natten med ostörd sömn eller en måltid där jag har suttit ner och tagit det lugnt i mer än 2 min var det rätt svårt måste jag erkänna. Och nu i påsk skulle vi äntligen åka hem till Småland i en vecka för att ”ladda batterierna” som det heter och vad händer då? Jag får en djävulsk magsjuka som däckar mig i början av veckan och sen blir Elsie sjuk för första gången med hög feber vilket ledde till många sömnlösa nätter.

Vi hann i alla fall med Elsies dop som blev väldigt lyckat, solen sken och bägge barnen var friska och glada. Nu är vi tillbaka i vardagslunket igen men rätt möra hela familjen och speciellt jag. Jag skulle ju inte tacka nej till en spahelg nånstans om man säger så…

Men solen skiner och kidsen är friska och glada så det är ju ändå det viktigaste. Jag får sova sen när de blir tonåringar.

Kommentera

