Jag är bäst och inte ödmjuk det minsta ikväll.

Mina bedrifter i livet so far:
-tagit studenten med väldans fina betyg
-tagit en lärarexamen
-jobbat som lärare
-gjort heimlichmanöver och därmed förmodligen räddat någons liv.
-fött inte bara ett utan två barn!!

Allt detta bleknar just nu i jämförelse med kvällens bedrift: nattat båda barnen helt själv för första gången. En hand vaggandes storebror i spjälsängen medan den andra handen vaggandes lillasyster på en kudde på golvet. Ge mig applåder, fyrverkerier, en hyllning i Kungsträdgården!!!!
Eller åtminstone, låt dem sova till barnafadern kommer hem och avlöser mig.

I rule!

5 thoughts on “Jag är bäst och inte ödmjuk det minsta ikväll.

Kommentera

