Förskoleungen.

20140219-100825.jpg

20140219-100835.jpg
När Elsie först föddes var Vilgots vistelse på förskolan en av de grejerna jag oroade mig mest för. Han skolades in i höstas på deltid och det har aldrig varit några problem och han har trivts väldigt bra. Men ändå har det skavt lite i mammasamvetet. Först där i höstas när jag blev sjukskriven och gick hemma om dagarna medan Vilgot fick gå på förskola. Även om det var det bästa för alla inblandade fick jag ändå dåligt samvete över att han inte var hemma hos mig.
Och nu då när jag är föräldraledig med Elsie är det faktiskt väldigt skönt att han får möjlighet att vara på förskolan några timmar varje dag. Jag får vila, Elsie får mig för sig själv några timmar och Vilgot får leka och hänga med andra kids. Win win liksom! Det är så skönt att inse det nu istället för att känna sig som världens sämsta mamma för att jag lämnar bort honom några timmar om dagen…
Nej, bort med det dåliga samvetet och inse att han älskar sin förskola. Föris ftw!

One thought on “Förskoleungen.

Kommentera

