porr, en försvunnen fru och lite marijuana på det.

Nu ni, nu har jag tre tips till er. Har äntligen fått ändan ur vagnen och faktiskt sett lite film och hör och häpna, läst ut en bok (!) så nu måste jag ju tipsa lite.

Film: Don Jon.

Joseph Gordon Levitt har både regisserat och skrivit manus till den här rätt roliga och fina filmen om Jon (Levitt), en kille som drar hem nya tjejer hela tiden och blir kär i den perfekta Barbara (Scarlett Johansson) men som inte kan sluta titta på porr. Enligt honom kan inte sex i verkligheten slå porren vilket ställer till med lite problem i hans förhållande med Barbara och andra kvinnor. När jag läste om filmen först tyckte jag inte den verkade speciellt intressant eller ens sevärd, hur bra kan egentligen en film om en porrbesatt snubbe vara liks0m? MEN, den är smart och tänkvärd och Levitt är hur bra som helst i rollen som Jon. Helt klart sevärd, om inte bara för Scarlett Johanssons Barbara som lätt hade kunnat platsa i både Real housewives of New Jersey eller Jersey Shore. Bästa kläderna ever.

Bok: Gone Girl

Mitt nyårslöfte har ju varit att läsa mer böcker, helst en i månaden. Nu har jag läst januaris bok med några dagar till godo. Den här boken är så sjukt spännande men man kan liksom inte skriva så mycket om den med risk för att avslöja saker och ting. Den handlar i alla fall om Nick och Amy, ett gift par som i finanskrisens spår tvingas lämna sina flotta liv på Manhattan och flyttar tillbaka till Nicks hemstad i Missouri. På deras femårsjubileum försvinner Amy och Nick blir ganska snart den som är misstänkt för hennes bortrövande. Vi får följa historien från bådas perspektiv och det är en sån bok man helt enkelt inte kan lägga ifrån sig, har liksom offrat värdefull sömn för att jag var tvungen att läsa mer.Den är SJUKT spännande och jag vill att alla i min omgivning ska läsa den så vi kan diskutera den. Den kommer även som film med David Fincher som regissör och Ben Affleck i huvudrollen (peppen på det).

TV: Weeds

Okej, det här är ju en gammal serie men jag måste bara tipsa er andra ammande morsor eller helt enkelt ni som inte kan sova om nätterna. Nattamning är ju sådär kul. Man vill ju helst inte tända lampor eller prata med bebisen för att man vill ju lära hen att det är mörkt och tråkigt om natten och att det är bättre att bara äta lite och sen SOMNA. Vad gör man då när man sitter där i mörkret med en halvdåsig bebis? Jo, man kan ju kanske sova man med men om man (läs jag) inte är så sugen på att liggamma på natten kan man titta på netflix på telefonen. Vilken grej! Vad gjorde ammande mammor innan smartphonen egentligen? Weeds är perfekt amningsunderhållning, 30 min avsnitt och relativt lättförstått och fristående handling. Ett bra tips för let´s face it: Facebook och instagram är inte speciellt kul kl.3 på natten.

Kommentera

