Inte den bästa dagen.

Gårdagen gick helt okej ändå. Trots bajsfest och kräkkalas från den yngre förmågan så lyckades vi ändå klara dagen och det var inte en scen av total kaos som mötte barnafadern när han kom hem utan det var rätt soft.
Idag då. Lillskrutten har bestämt sig för att mellan 22 och 2-3 på natten är det missnöjd vakentid som gäller där skrik varvas med kräk vilket väcker allihopa i vår lilla lägenhet. Så i dag är vi rätt trötta hela bunten. Och som grädde på moset var V superledsen när jag lämnade honom på förskolan. Skrek så han nästan inte fick luft och ville bara vara hos mig. Förskoleläraren tyckte det var bäst att jag gick och att det då skulle bli bättre men himmel vad det känns dåligt. Just nu lider jag såna samvetskval över att V är på förskolan men samtidigt känns det ju rätt skönt nu när Elsie är så liten och mest bara vill ammas…jag vet inte hur man ska resonera. Nej, idag är det inte en rolig dag MEN
Mamma och pappa kommer hit i eftermiddag från Småland. Lipar bara av att tänka på det. Och de har hemgjorda semlor med sig! Det kanske blir ett fint slut ändå på den här dagen.

3 thoughts on “Inte den bästa dagen.

  1. Åh jag känner igen det där om de kluvna känslorna att lämna storebror på förskolan. Jag tycker att förskolan är bra och han trivs och får leka några timmar och lära sig samspela med andra barn och växa som person och jag har inte det kontaktnätet att jag känner många andra som har sina barn hemma (som är i samma ålder som Charlie), men det känns så jobbigt att lämna bort honom när jag ändå är hemma med lillebror… Men man får nog vänja sig vid dessa känslor. Vad man än gör så lär man väl undra om det inte vore bättre att man gjorde på ett annat sätt… Antar att det är en del av att vara förälder. 😉 Hoppas att din dag slutar toppen med föräldrar, mys och semlor!

  2. Kämpigt med jobbiga lämningar! Men ring förskolan senare och fråga hur det går. Oftast går det ju över så snabbt och de har det hur bra som helst och då oroar man sig i onödan.
    Hoppas det blir bättre!

Kommentera

