hjälp.

Imorgon börjar sambon sin hittills tuffaste termin på läkarprogrammet, den ökända kirurgterminen vilket innebär långa långa dagar och jag börjar därmed min föräldraledighet på allvar. Med V var vi båda hemma ungefär 3 månader tillsammans (lyxen!) men nu är det jag som drar det stora lasset här hemma.

Rätt mycket ångest inför morgondagen. Hur ska det gå att lämna, hämta, underhålla 1,5-åring på eftermiddagen, laga mat (!!!), samtidigt som man har en liten tuttgalen närhetstörstande bebbe med sig också. Hur ska man hinna få nåt gjort? Jag sätter all min tilltro till ergobabyn, att det är nåt kul på barnkanalen på eftermiddagen och att sambon kommer hem tidigare och avlöser mig (det sista lär ju inte hända men man kan ju hoppas).

Håll tummarna för mig nu.

 

 

2 thoughts on “hjälp.

Kommentera

