Hej 2014.

Jahapp, då var det nya året här nu. Nyårsaftonen var fin, lugn och med en massa god mat tillsammans med svärföräldrarna i vår lilla lägenhet. Ingen bebis än så länge även fast jag trodde att det var på gång i natt, en massa förvärkar har jag börjat känna av nu och jag hoppas att det inte dröjer så värst länge till. Den 2 januari känns ju som en bra födelsedag, visst?

Jaja, får försöka tänka på lite andra saker istället för att klocka obefintliga värkar. Nytt år är det ju nu och det här året har jag kanske inga direkt nyårslöften utan snarare förhoppningar inför det nya året. Saker jag vill satsa mer på och andra saker jag kanske inte vill lägga lika mycket energi på. Här kommer mina tankar om 2014, vad jag vill göra mer av:

– Ta tag i träningen. Efter en höst av hemsk foglossning där jag inte kunnat röra mig tre meter utan att det börjat göra ont har jag verkligen lärt mig att uppskatta en stark och frisk kropp.  När min kropp känner sig redo efter förlossningen kommer jag därför först träffa en sjukgymnast för att se så inte foglossningen hänger kvar och sen komma ut och röra på mig. Det här året ska jag satsa på att få en stark och frisk kropp, det känns som ett rätt bra mål.

-Läsa mer böcker. Förra årets läsfrekvens var minst sagt pinsam. Jag läste kanske 4-5 böcker på ett helt år vilket jag tycker är alldeles för lite för min del. Jag älskar ju böcker och jag älskar att fastna i en riktigt bra bok! Det här året ska jag försöka hitta lite tid varje dag till läsningen, steg nummer ett är att avinstallera alla skitspel på mobilen (candy crush, jag tänker på dig) och lägga den tiden innan man går och lägger sig till att läsa lite istället för att svära över en skitbana man ändå aldrig klarar. Nu blir det till att ta tag i den där högen av oöppnade pocketböcker som bara ligger och skräpar här hemma!

-Fotografera mer. Har ju både en awesome kamera och snart två fantastiska motiv att föreviga här hemma. Och kanske det viktigaste, göra något av bilderna sen så de inte bara ligger på datorn sen. Det känns som att det nog kan bli lite fotoböcker gjorda här hemma i år.

-Äta mer vegetariskt. Bra för plånkan, bra för miljön. Plus att vi behöver lite av en nytändning i vår matlagning. Man tröttnar rätt snabbt på korv stroganoff, köttfärssås och pannkakor med sylt. Nu ska vi käka mer veggo, i alla fall minst två gånger i veckan.

Men framför allt känns 2014 som ett år då jag främst kommer försöka landa i livet som tvåbarnsmorsa och tillsammans med min sambo ta hand om två kids under två år. Känns både skrämmande men framför allt så himla himla roligt! Därför, min älskade lilla bebis i magen, tycker både far din , storebror och jag att du kan komma ut nu. Du är efterlängtad.

2014, det kan bli ett riktigt bra år det här! Håll tummarna för att bebben behagar komma ut ni dagarna, gärna i natt kanske? 😉

alla bilder från min pinterest.

Kommentera

