13 dagar.

13 dagar kvar nu. Var hos barnmorskan för förhoppningsvis näst sista kollen, sista blir på själva due date! Allt såg finfint ut men ingen fixerad bebis än. Så rent teoretiskt kan hen snurra runt och hamna med stjärten först men det är väldigt osannolikt, förmodligen kommer hen ligga kvar där hen gör och hicka och sparka runt förnöjt.

Men alltså, 13 dagar kvar! Allt är fixat. BB-väska check, spjälsäng bäddad och monterad check och babyskyddet sitter på plats i bilen. Jag känner mig redo också och är så evinnerligt trött på att ligga ner i sängen och knappt kunna röra mig. Nu får gärna bebis komma och med nu menar jag då runt den 30:e för annars blir det jääääkligt svårt att hitta barnvakt (paniken över det!).

13 dagar. Så.himla.sjukt.

2 thoughts on “13 dagar.

  1. Åh så spännande!
    Min bebbe har legat med huvud nedåt i tre hundra år typ. Inte riktigt fixerad men idag på kollen så hade den åkt ännu längre ned(som att det vore möjligt liksom). Barnmorskan sa att det inte fixerar sig på samma sätt som med första eftersom man har lite mer rum där nere!

    Jag är så otroligt jävla less på att vara gravid så jag vill verkligen att unge ploppar snart men INTE i december! Bara den kan hålla sig till januari så är jag nöjd och glad 🙂

    • ja min bebbe hade också åkt ner lite mer idag vilket känns skönt men jag är också så JÄKLA TRÖTT på det här nu! Hoppas januari kommer snabbt nu och att vi kan njuta av julen ändå, jag har planerat att äta som aldrig förr den här julen, man måste ju ladda med kolhydrater (janssons)! 😉

Kommentera

