15. Berätta om din favoritmaträtt.

Okej, en av de lättaste sakerna att svara på. Jag gillar ju skaldjur rätt mycket, moules frites speciellt och smörgåstårta kan också vara ljuvligt nån gång ibland men om det bara är en sak jag får svara måste jag svara Spaghetti med köttfärssås. Egentligen all pasta, från en perfekt tillagad pasta carbonara till en riktigt mustig vegetarisk lasagne. Pasta fungerar ju alltid! Både som romantisk rätt för två: Pasta vongole eller som nattamat, vet inte hur många nätter jag kom hem som student och ställde mig och kokade pasta med lite ketchup på.

Men kronjuvelen är ändå spaghetti och köttfärssås. Det kan väldigt sällan bli fel, jag dreglar till och med över den överkokta spaghettin och den smaklösa såsen man fick i skolköket.  Nu kan det vara mina gravidcravings som talar men jag går så långt att säga att kunde jag gifta mig med en maträtt skulle det bli spaghetti och köttfärssås och jag 4:ever.

bild

Det här var ännu en lucka från Emily Dahls kalender!

2 thoughts on “15. Berätta om din favoritmaträtt.

  1. Köttfärssås är nog något av de bästa som finns! Inte pasta direkt, men är väl för att jag inte tål den 🙂

    Fin blogg du har för övrigt! 🙂

    Ha en fortsatt fin tredje advent! Kram, Johanna

Kommentera

