le birthday.

Japp, då var man då ett år äldre och något visare. Födelsedagen var väldigt fin, lugn och skön med massa godsaker vilket enligt en höggravid kvinna är det bästa sättet man kan fira på.

Luciamorgonen började med lussefirande på förskolan. V:s första så vi var väldigt pepp. Tomtekläderna var på och vi fick höra ”tipp tapp” med bedårande tillhörande handrörelser och V:s favoritlåt ”I ett hus i skogens slut”. Barnen satt i en samling och sjöng sina små sånger och jag blir alltid lika förvånad hur lugnt och stilla de sitter i samlingen, hemma är det ju fullt ös medvetslös som gäller! Sen bjöds det på lussekatter och pepparkakor som kidsen hade bakat som jag smakade lite skeptiskt, men de var ju smaskens! Därefter hittade V en plastmugg med kaffe som han spillde på golvet och plockade fram en massa lego han hellre ville leka med. Succé!

Därefter blev det lunch på stan. Jag ville ha kolhydrater och massa fett så vi åt en sloppy joe hamburgare med massa pommes och lökringar till och en oreomilkshake till efterrätt. Man ska ju ladda med kolhydrater såhär i slutet av graviditeten så jag bara följer föreskrifterna! Don´t mind if I do liksom.

20131214-113126.jpg

Kolla bara.

Fick fina paket och vacker sång också. Fick bland annat fina kökshanddukar, godis, den vackraste kimonon jag sett och det bästa av allt: Hermiones trollstav! Mer om det en annan gång känner jag. Bästa. presenten. ever.

Sen på kvällen tokförlorade jag på Spåret, hetsåt ännu mer choklad och däckade till Dr Who (som ju är SKITBRA!?!). En fin dag som 28 år. Känns som att det kommer bli ett finfint år.

2 thoughts on “le birthday.

Kommentera

