Överambitiös, moi?

Igår fick man reda på om man kommit in till vårens utbildningar och jag kom in! Woho! Har ju länge tänkt att det skulle vara kul att läsa några distanskurser när man är hemma och är föräldraledig. Jag saknar att plugga, att läsa jobbig studentlitteratur och framför allt att lära mig nya saker.

Så i vår blir det dels en fotoredigeringskurs på typ åtta poäng som jag tror kommer bli sjukt bra. Dels för att jag har en awesome kamera och dels för att jag har photoshop men kan liksom inte få dessa grejer att funka ihop. Jag ser framför mig att jag kommer att bli den nya Annie Liebowitz eller Sally Mann. Sen kom jag även in på en skrivarkurs vilket jag har lite ångest över. När kommer jag att hitta tid för att sitta och skriva nåt i vår? Som om att ha hand om två kids under två år inte var jobb nog liksom. Jaja, får ta det lite som det kommer.

Jag nån gång i mars:

Kommentera

