Den stora antiklimaxen.

Igår kväll när jag gick och la mig var jag övertygad om att bebisen skulle komma på natten. Började känna av en ordentlig molvärk, kände mig nästan febrig och hade lite sammandragningar. Jag såg framför mig att andra advent skulle firas på morgonkvisten med den där brickan med smörgåsar och juice man får när man fött barn, ergo den godaste frukosten i världen. Såg framför mig att bebisen skulle ligga på mitt bröst och att julmusik skulle spelas nånstans i fjärran. Vackert.

Vad hände då? Tog en alvedon i går kväll för att försöka lindra värsta smärtan, vaknade istället imorse med en magsjuka/matförgiftning/vinterkräkis (take a pick!). Så ingen bebis den här helgen heller, nu kör vi operation ”försök hålla nere vattnet ” istället! Woho!

2 thoughts on “Den stora antiklimaxen.

  1. Hehe. ”Kul” att min syrra var med om EXAKT samma sak i helgen. Hon hörde av sig i fredags glatt och trodde att det var på gång och att vi skulle hämta deras barn, så ba’ oh noes, det var magsjuka.. 😦

    Hoppas att båda era ungar kommer snart!! Kram

Kommentera

