Lucka 5. Berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark.

Här kommer då alltså lucka nummer 5 i Emily Dahls fina julkalender!

IMG_1241

 

Förra hösten gjorde jag äntligen något som är rätt främmande för mig, nämligen köpte ett par ordentliga träningsskor. Efter att ha joggat runt och promenerat i dels ett par gamla gympadojor jag köpte i åttan och dels icke fotriktiga converse fick jag till slut nog och köpte de här skorna. De må inte vara speciellt snygga eller flashiga men de är stabila, sköna och rätt dyra (då måste det väl vara bra kvalla?).

Det var med de här skorna också som jag upptäckte löpningen och hur jäkla roligt det faktiskt är. Äntligen, efter snart 28 år på den här jorden har jag hittat en träningsform som jag faktiskt tycker om. Jag har alltid varit den som varit mest obekväm vid alla gruppträningspass (jag är typ hon som är helt felkoordinerad som trillar på stepbrädan) och jag har alltid varit rädd för träningsmaskinerna på gymmet (typ att jag kommer fastna i en av dem). Simning är väl okej men det är ju inte roligt, när man springer kan man ju lyssna på musik och dessutom här där vi bor springa i en helt fantastisk skog med bästa spåret.

2014 ska jag fokusera på att få ordning på min kropp igen. Efter den här hösten med foglossningen från hell känner jag att musklerna är nästintill förtvinade. Nästa år ska jag träna för att få tillbaka en stark kropp igen och med de här skorna, då känner jag mig stark och det är ju ett bra steg på vägen!

Kommentera

