Lucka 3: Berätta om vad du önskar dig i julklapp.

Här kommer lucka 3 från Emily Dahls fina kalender!

Okej, skrev ju om det här för nån dag sen men då var det rent materiella saker. Det jag allra helst önskar mig den här julen är att vi får en riktigt skön och lugn julafton. Den här julen blir ju lite speciell då det blir första julen jag och min sambo firar utan våra familjer. Bägge våra familjer bor nere i Småland och det känns inte helt okej att åka ner höggravid med en vecka kvar till beräknad förlossning i jultrafiken med allt julstök. Så vi håller oss här uppe i Stockholm vi tre. Men jag tror trots allt att det kommer bli väldigt fint. Vi lagar bara den julmaten vi tycker om (så bye bye dopp i grytan), köper väldigt lite julklappar och kan gå och lägga oss direkt efter Karl Bertil om vi känner för det.Vi är ju en egen liten familj nu och V är ju så pass liten ändå att jag inte tror han kommer bry sig nämnvärt om att det inte kommer någon tomte. Vi får ha det mysigt tillsammans helt enkelt. Sen finns ju alltid Skype vilket är tur det för annars skulle saknaden efter stora släkten bli alltför stor…

Så en lugn och fin jul med mycket julstämning trots att vi firar det på ett öde studentcampus här i Stockholm, det önskar jag mig allra mest i julklapp. (Och gärna att bebisen INTE bestämmer sig för att födas på julafton tack.)

Kommentera

