för ett år sen…

…såg det ut så här i Stockholm och jag var ute och gick med en väldigt nedbäddad liten bebis i vagnen mest hela tiden i skogarna här omkring. Är det verkligen december nu? Idag var det 7 plusgrader här i hufvudstaden ju!

Iofs klagar jag inte. Har ingen lust att behöva ta på mig broddar än när jag ska ut och gå nånstans eller behöva bylta på V overall med lite för mycket kläder under. Det kan gott vänta med snö fram till julafton tycker jag, så säger vi!

IMG_1566 IMG_1567

6 thoughts on “för ett år sen…

  1. Men har du börjat blogga igen?! 😀 Vad roligt! Har suttit och läst igenom din nya blogg nu och garvat åt roliga inlägg! Jag har saknat din blogg! Superkul! Jag måste också ta tag i min blogg! Har (konstigt nog) mer energi nu när jag är föräldraledig igen! All blogglust försvann då jag började jobba, då kände jag mig bara stressad, men nu är jag sugen igen! Och snart har du också en liten bebis (och en storebror) ❤ Kram till dig!

    • Japp! Hade ju inget att göra nu när jag blev sjukskriven, när jag jobbade fanns ingen lust alls eller tid för den delen! Saknar dina inlägg också, hur går det med två barn där hemma, snart är det ju samma visa här hemma hos oss! 🙂 Kram kram!

      • Kul! 🙂 Det är mysigt med två barn hemma! Charlie var hemma två veckor när Henry föddes och sedan var han tillbaka på förskolan i en vecka, men sedan fick han magsjuka, och världens förkylning med andningssvårigheter och blåsor i munnen stackarn. Och då kände jag att jag inte orkar få hem alla förskolebaciller när Henry är så liten, så jag håller honom hemma nu till i mitten på januari så att vi får julmysa ihop! Richard har eget företag och jobbar hemifrån ofta och väldigt flexibel i tid så vi har ju lyxen att vara hemma båda två väldigt ofta! 🙂 Så mysigt nu i juletider att baka, och pyssla med Charlie utan stress!
        Jag är väldigt positivt överraskad över hur bra allt har gått! Jag hade föreställningar om att Charlie skulle vara svartsjuk, att Henry skulle skrika hela tiden och att det skulle ta tid för mig att återhämta mig. Men allt har gått så himla bra (om man bortser från sjukdomsveckan…). Hur känner du inför livet som tvåbarnsmamma? 🙂

      • Vad härligt att höra att allt gått så bra! Jag är ju lite rädd jag också för att Vilgot ska vara svartsjuk och att jag inte kommer hinna med att ge bägge barnen uppmärksamhet men min kille är student så han har ett rätt felxibelt schema också vilket känns skönt! Tror vi håller Vilgot hemma ett tag också där i januari så vi kan slippa lite förskolebaciller här hemma, är lite nojig över RS-virus och annat smått och gott…:( Men mest är jag sjukt spänd och pepp inför att ha två ungar här hemma, tror det kommer bli ett sjukt roligt 2014!

Kommentera

