4 klappar.

Jag hoppar på den här roliga bloggutmaningen som fina Volang hade i sin blogg. Den går ut på att man listar fyra stycken julklappar man önskar sig till jul och de ska vara efter devisen något man kan ha på sig, något man kan läsa, något man behöver och något man vill ha. Det här tycker jag är en himla bra idé eftersom vi behöver ju egentligen inte önska oss en massa julklappar bara för sakens skull. Dumt för plånboken och dumt för överkonsumtionen vi ägnar oss åt hela tiden.

Här är i alla fall 4 klappar för min del, kanske gör nåt liknande för V och lillbebben också.

4klappar

1. En bok jag är väldigt pepp över är Donna Tartts senaste bok, The Goldflinch. Tartt är en av mina absoluta favoritförfattare och har skrivit en av de bästa böcker jag läst, nämligen The Secret History. Tartt skriver heller inte så många böcker, tror detta är hennes tredje på nästan 20 år så peppen är stor. 2014 ska även bli året då jag ska försöka ta tag i min läsning på allvar, tänk vad skönt att läsa några sidor på kvällen istället för att sitta och svära över ännu en bana på Candy Crush. Vi får väl se hur det blir med den saken.

2. En sak jag vill ha är en ny dator, nämligen en Macbook. Är så himla trött på PC efter att ha krånglat med dem i hela mitt datoranvändande liv och nu känner jag mig redo för att join the dark side.  Men, de är ju lite dyra och jag tror inte det kommer ligga en dator under granen men om det är nån materiell sak jag verkligen vill ha är det nog en tjusig liten macbook pro.

3. Ett klädesplagg jag vill ha är den här fina klänningen från Free People. Älskar deras kläder och önskar jag kunde svepa runt här hemma i deras bohemiska klänningar. Den här tycker jag var extra fin!

4. Något jag behöver är en bärsele till bebben och även till V. Vi hade sjal till V som fungerade väl sådär, fick låna en babybjörn-sele och jag älskade den. Det enda minuset var ju att man fick rätt ont i ryggen och därför vill jag ha en Ergobaby som ska  vara skonsam för föräldrarnas ryggar och dessutom sitter bebisen väldigt bra i den. Så en sådan ska vi nog i familjen investera i till jul.

Japp, där var mina 4 klappar. Nån annan som vill haka på?

2 thoughts on “4 klappar.

  1. Pingback: Lucka 3: Berätta om vad du önskar dig i julklapp. | Popfröken

  2. Pingback: soon it will be christmas day | á bout de souffle

Kommentera

