ännu en skådis som är helt förstörd för mig.

jahapp då har man äntligen tagit tag i Dexter igen. Följde serien slaviskt när den kom och älskade de två första säsongerna men någonstans vid början av säsong 3 tappade vi lusten totalt. Tråkig inledning, inga roliga karaktärer (Jimmy Smits:tråkigast i stan) och storyn var helt enkelt inte fängslande. Så vi gav upp helt enkelt. Fram tills nu då, då jag gjorde det man bara inte får göra när man maratonkollar en serie. Vi hoppade helt sonika över hela säsong 3, läste vad som hände på Wiki och började direkt med säsong 4. Och vilken säsong sen!

Dexter försöka kombinera det perfekta familjelivet med sin mordiska böjelse, Debbie är fortfarande cool (jag är nog den enda som gillar henne) och vilken mördare sen i form av The Trinity killer! Och detta för mig osökt till rubriken till det här inlägget: John Lithgow (Tredje klotet från solen) är numera helt förstörd för mig. Jag kommer aldrig att kunna se på honom som något annat än den här galne, sadistiske mördaren med fäbless för att sprida sin familjs aska lite varstans. Riktigt jäkla obehaglig är vad han är.

Andra skådisar som är helt förstörda för mig:

Per Morberg– Alla bara ”åh han är en så bra kock och han är sååååå bra i sitt matprogram”. Jag bara ” Men kommer ni inte ihåg att han var ju galne kapten Viggo som våldtog Kåkå i maskinrummet?!?!?” (REDERIET).

Lennart Jähkel– Åh ni tycker ju kanske att han är ju såååå mysig i Pistvakt och CO Segemyhr och jag kommer inte på nåt mer aktuellt karlen varit med i. För mig är han ändå alltid den operasjungande galningen som mördar utvecklingsstörda ute vid jakttorn. (JÄGARNA).

Nån mer skådis ni kommer på som är förstörda för er? Min hjärna står still nu. Måste nog se på mer Dexter.

Kommentera

