pepptisdag trots allt.

Igår var ingen bra dag. Det var en grå, kall och relativt händelselös dag som spenderas mestadels i sängen där jag låg med mina foglossningssmärtor. Sambon var hemma också men han skrev sin uppsats och V var sina timmar på förskolan så det blev inte så mycket interaktion under dagen. Mest ligga i sängen, älta och slösurfa runt lite utan nån mening.

Sen på kvällen brast det. Efter V hade somnat orkade jag inte med nåt mer alls. Jag var så himla trött. Trött på att ha ont, att vara fast här hemma, att inte jobba, att bo långt från mina kompisar, att bo långt från min familj, började älta förlossningar och bli rädd för att något ska gå fel och att jag bara känner mig så otillräcklig och oinspirerad för tillfället. Det finns så mycket jag vill göra, saker jag kanske borde göra men jag är bara så trött. Så efter att ha brytit ihop några timmar på kvällen lugnade jag till sist ner mig. Sambon min pussade mig och lyssnade och gjorde mat till mig (mat funkar alltid till den här hormonella blivande tvåbarnsmorsan) och till sist somnade jag i alla fall.

Och i morse vaknade jag bara med ett sånt lugn. Jag kände mig utvilad och faktiskt rätt pepp. Pepp över dagen, tacksamhet över allting jag faktiskt har och det som inte är helt bra just nu får jag helt enkelt försöka reda upp och försöka få lite perspektiv över. Ja, foglossningen är skit men förhoppningsvis kommer den försvinna efter förlossningen (åh jag hoppas det) och då kommer jag att inte bara ha ett underbart litet barn utan även en ljuvlig liten nyfödd också. Allt löser sig i slutändan, det måste ju göra det. Och sen blir man väldigt glad över internetkärlek och kärlek irl också. Det hjälper alltid.

Så efter skitbajsmåndagen numero uno kom faktiskt en rätt fin tisdag. Det gillar vi.

 

One thought on “pepptisdag trots allt.

Kommentera

