vecka 33+1 eller 34 eller vad det nu är.

Har precis kommit hem från barnmorskan och fått OK-stämpel på det mesta. Min vikt var okej, bebben låg finfint till på kurvan (ingen megabebis då alltså) och hjärtljud var fina enligt barnmorskan. Jag tyckte ju iofs då att hjärtljuden lät fantastiska och som de vackraste hjärtljuden i världen och började nästan gråta i mitt hormonella tillstånd där på britsen men det kan ju hon kanske inte säga till alla gråtmilda morsor som kommer till henne. Vi bestämde också att jag ska ta influensavaccinet så fort som möjligt. Jag har ju varit lite skeptisk till det efter hela svininfluensa-spektaklet men det här vaccinet känns säkert och bra och sen kan bebben skyddas lite också och det känns rätt viktigt eftersom hen kommer födas mitt i värsta RS-virus/influensa-säsongen. Så, det blir spruta nu i veckan och det känns bra. Orkar verkligen inte bli sjuk en gång till nu innan bebben kommer och definitivt inte när bebben väl är ute. Influensa+nyförlöst känns inte som en ultimat kombo.

I alla fall nu så är jag i vecka 33+1 eller 34 som min app säger. Har noll koll på hur man räknar veckorna. Men 47 dagar kvar i alla fall! Bjuder på världens sämsta mobilbild (hej tomten, köp en ny iphone till mig tack) men här ser ni min lelle mage+tandborstningsaction+stökigt sovrum.

Kommentera

