uppdatering från sjukstugan.

Nu idag har jag bestämt mig för att inte vara sjuk längre. Gick upp tidigt, åt frukost och tittade på morgonbolibompa med V innan förskolan och tog till och med på mig kläder och tro det eller ej, lite smink! Kände mig nästan nästan lite pigg.

Och nu då? Ligger helt däckad igen i sängen med ett värkande huvud och öron-och halsont, Vad fan liksom? Alla förskolebaciller som kommit in till vårt lilla hem har attackerat mig och vad ska man göra? Hellre mig än V. Men min sambo kunde ju ta lite av smällen också, jag är ju för tusan höggravid med foglossningarna från hell som grädde på moset också. Jag kommer ihåg att jag pratade med en kollega om just förskolestart och allt vabbande och då sa hon att hennes barn hade klarat sig rätt bra men att hennes man helt plötsligt fick typ alla barnsjukdomar som finns: öroninflammation, halsfluss you name it. Då skrattade jag åt det och skrockade lite åt vilka kassa immunsystem folk har.

Idag: skrattar inte så mycket längre. Karma is a bitch.

2 thoughts on “uppdatering från sjukstugan.

Kommentera

