Listigt.

Hur var din barndom?
Rolig, trygg och fylld med dagdrömmar. Jag upptäckte böcker och film väldigt tidigt och försvann rätt fort in i den världen och dagdrömde extremt mycket. Annars så var det en väldigt harmonisk och fin barndom tillsammans med mor, far och fem äldre syskon i ett litet samhälle i Småland. Jag älskade skolan och leka med Barbies med mina kompisar och hade det jäkligt awesome.
Har du någonsin haft ett smeknamn?
Becca,Bezo,  Beckasin, Bosco, Reebek, Bovallius. Kärt barn har många namn. Dock aldrig aldrig Becky, där går fan gränsen.
Vilka youtube-klipp visar du när du är på förfest?
Den här till exempel:

Vilket är ditt favoritmuseum?
I Stockholm: Fotografiska Museet, Spårvägsmuseet, Naturhistoriska och Nationalmuseum gillar jag nog mest. Moderna museets shop är fint också. I övriga delar av världen gillar jag Louisiana i Danmark, Louvren och Musee DÓrsay i Paris. Jag har så många mer museum jag vill addera till den här listan men måste ju bara åka dit först. Tänk bara alla museum i New York och London som jag ännu inte satt min fot i…dregel.
Vad tror du på?
Att vara snäll.
Vem är din favoritskådis?Meryl Streep, Natalie Portman, Jennifer Lawrence, Ryan Gosling och Bill Murray för att nämna några stycken.

Vad har du blivit besatt av på senaste tiden?

Netflix, Clementiner, Kolla om gamla The Office-avsnitt, buda hem massa bebis-och förskoleunge-kläder på tradera.

Vad älskar du mest med ditt jobb?
Eleverna. När man faktiskt ser att de lär sig och tycker det är roligt och intressant och vill bara lära sig mer och mer. Älskar också att packa upp nya läromedel. Den lukten alltså.

Vad är det värsta?
Stressen och att tiden aldrig räcker till.

Vad dras du till på loppisar?
Barnleksaker i trä , böcker och roligt porslin.

Vad får dig att skratta?
Vilgot, min sambo, Amy Poehler och Curb Your Enthusiasm,

Var är du just nu?
Hemma i sängen. Har precis lämnat lillbusen och ska äta lite clementiner, kolla bloggar och kanske sova. Sover nämligen inte alls bra om nätterna nu för tiden. Onda fogar och en nattvaken bebis i magen bidrar till det.

Vad ska du göra idag?
Jadu, hänga upp lite tvätt och kanske försöka börja packa lite inför helgens tripp ner till Småland. Utöver det, försöka vila så mycket som möjligt innan det är dags att hämta upp lillbusen i eftermiddag.

Hur ser kvällsplanerna ut?
Packa, kanske se en film och äta pizza.

Beskriv en perfekt glass.
Gammeldags vaniljglass med lakritsströssel och lakritssås. Inte för mycket choklad och inte för mycket frukt och bär. Enkelt ska det vara, och smockad med mycket lakrits för det är typ godast i universum. Calippo är den ultimata isglassen.

Vilket råd skulle du ge 14-åriga du om du kunde?
Fortsätt med det du håller på med, häng med Elin och oroa dig inte för att du inte går på några fester. De kommer sen och du missar ingenting just nu. Fortsätt kolla på all film, läs böcker och fortsätt läsa franska så länge det går, trust me, du kommer ångra dig om du slutar med det.

Vad oroar dig just nu?
Att det ska strula till sig med sjukskrivningen. Annars inte så mycket alls faktiskt, life is good.

Vad är kvar från din barndom i din nuvarande lägenhet?

Min nalle Nallen, lite leksaker och böcker från när jag var liten. Har även den här fina månadstavlan som brukade hänga hemma hos min mormor när jag var liten, det känns fint att den hänger i vårt hem nu,

Vad lämnar du kvar till nästa flytt?
Kläder jag aldrig använder, fula tv-möbler och ikeahyllor som är asfula.

Vem, som du inte älskar, har de vackraste ögonen?
Zooey Deschanel. Iofs älskar jag henne men jag tar henne i alla fall.

Hur lyder de sista meningarna i boken om dig själv?
Slutet gott, allting gott.  (töntigaste slutet ever)

2 thoughts on “Listigt.

  1. Jag sover också som en kratta om nätterna nu. Har BF en vecka efter dig. Vill inte minnas att jag sov såhär dåligt med första bebben. Gjorde du det?
    Har du provat akupunktur eller tens för dina fogsmärtor? Jag borde göra det men tar mig liksom aldrig för till det.

    • Nej, tycker inte heller det var så om nätterna första gången. Allting känns betydligt mer slitigt den här gången, är väl kanske för att det är så tätt inpå och att kroppen inte hunnit ta igen sig…
      Akupunktur vågar jag inte( är nålrädd!) men tens funderar jag på att hyra. Ska börja med liten vattengympa också och se om det lindrar lite! Hoppas det blir lättare för oss nu, bara två månader kvar! 🙂

Kommentera

