Supermamman, jag älskar dig.

Roligaste bloggen just nu alla kategorier måste ändå vara Supermamman. Eftersom jag är besatt av gifs och inte är så himla förtjust i rosenskimrande föräldrabloggar är detta typ den bästa bloggen just nu. Kolla in hela arkivet, helt fantastiskt:

När jag berättar för mina barnlösa kompisar hur det är att föda barn och de säger att de förstår precis och jag ser på dem att de stackarna inte har en aning om vad som väntar. 

När jag tänker tillbaka på alla idéer, tankar och planer jag hade för mitt föräldraskap innan jag fick barn. 

När en kompis berättar att hon är gravid och det enda jag kan tänka på är allt äckligt som kommer komma ur hennes kropp det närmsta året. 

När jag står bredvid ett par på Lindex som tycker att ett par byxor är såå fina och kommer passa deras son såå bra tills mamman säger “nej men det står “tjej” på etiketten” och de hänger TILLBAKA BYXORNA?! 

När jag får tillbaka mensen alldeles för nära inpå förlossningen. 

När jag var gravid med första barnet och insåg att jag valt att skaffa barn med en man som måste specialbeställa motorcykelhjälm pga extremt stort huvud. 

Just den här sista bilden är så extremt rolig tycker jag då jag under hela graviditeten med V var livrädd för hur stort hans huvud egentligen skulle vara då hans käre far, min sambo, har extremt stort huvud och kan inte ens i speciella hattaffärer hitta hattar som passar. Där snackar vi förlossningsskräck! (Dock visade sig V:s huvud vara av normalstorlek, thank god. Hoppas på nästa tur med bebbe numero två.)

Alla bilder och texter är från Supermamman. In och kolla nu bums!

Kommentera

