Välkommen!

Hallå alla fina!

Nypremiär då igen, för min fjärde eller femte blogg i ordningen. Har ju tröttnat på mina bloggar efter ett tag och min förra, Vilgotsmorsa blev lite för mycket fokus på mitt kiddo än vad jag hade räknat med så why not, vi kör väl igen!

En annan anledning till varför jag drar igång med bloggandet igen är att jag är preggo igen (woho) och just nu ligger hemma i horisontellt läge om dagarna då jag fått en djävulsk foglossning. Är med andra ord sjukskriven och kan inte riktigt göra så mycket om dagarna. Så för att inte gå under av uttråkan och för att faktiskt ha en liten hobby vid sidan om netflix, alla olästa böcker och att sova startade jag därmed den här lilla fina bloggen. 

Namnet popfröken har jag faktiskt claimat igen då jag hade en blogg i tidernas begynnelse på blogg.se med samma namn och kommer sig av att:

1: Jag är utbildad fröken.

2: Jag gillar populärkultur.

Smart va? Där fick jag till det!

Annat om mig då, jag är 27 år och kommer från Småland ursprungligen. Bor just nu i huvudstaden med min fästman som är student och vår lille kille Vilgot som är snart 1,5 år. Till nyår beräknas bebbe nummer 2 komma vilket ska bli superkul och rätt kaotiskt kan jag tänka mig. Annars så gillar jag tv-serier (följer alla), film, böcker, surfa runt, fota och att fika. 

Vill ni veta nåt mer eller bara ge mig en virtuell high five får ni skriva en liten kommentar, annars så inviger jag härmed den här lilla bloggen. *Slänger champagneflaskan på skrovet*

Kram på er!

Följ min blogg med Bloglovin

5 thoughts on “Välkommen!

Kommentera

